Lastik Ebatları Nedir? Ne Anlama Gelir?

Lastik Ebatları Nedir? Ne Anlama Gelir?

Lastikler sürüş deneyimi için çok önemlidir. Ancak çok kafa karıştırıcıdırlar. Etiketler, ebatlar, teknoloji; onlarca yıllık otomobil kullanımı boyunca çok şey değişti. Tek başına lastik ebatları bile kafa karıştırıcıdır. Aracınıza taktığınız lastiğin genişliği ve yüksekliğinin yanı sıra bu lastiklerle seyahat etmenize izin verilen maksimum hız ile ilgilidir.

Rakamlar lastik yanağında  olmasına rağmen, sanki bir kodla yazılmış gibidirler. Bunları nasıl çözeceğinizi bilmiyorsanız, yalnız değilsiniz.

Otomobil lastiği ebatları hakkında bilmeniz gereken her şey için size ustalıkla rehberlik ediyor.

Lastik ebatlarını neden bilmem gerekiyor?

Aracınızı değişiklik yapmadan yeni aldıysanız ve yeni lastikler için bir bayiye veya lastik uzmanına götürmeyi düşünüyorsanız, muhtemelen lastiklerinizin tam özellikleri hakkında endişelenmenize gerek yoktur ve patlak gibi acil bir durumda ihtiyacınız olursa, bunları (önerilen basınçla birlikte) aracınızın bir yerindeki uygunluk ve özellik plakasında bulabilirsiniz.


Aracınıza hangi lastik ebatları uyar?

Yakıt doldurma kapağında, kapı panelinin içinde sütunun üzerinde veya bazen torpido gözünde tek kişi, tam yüklü ve sürekli yüksek hız için farklı lastik basınçlarını gösteren bir diyagram bulmalısınız - bu aracınız için lastik ebadı aralığını verecektir.
Bu aynı zamanda el kitabında da yer alacaktır, ancak teknik özellikler değişebilir ve kullanılmış araçlarda satış sonrası jantlar takılmış olabilir.
Satış sonrası jant ve lastiklerde lastik basıncınızdan emin değilseniz, kural olarak yaklaşık 30 ila 35 psi güvenli bir aralıktır. Aracın her iki tarafında da aynı olduğundan emin olun, ancak bazı araçlarda ön ve arka için farklı basınçlar kullanılır. Şüpheniz varsa üreticinize veya lastik uzmanınıza danışın.
Lastik ebadı açıklaması
Basit bir ifadeyle, lastik ebadının biçimi neredeyse her modern otomobilde bu modeli takip edecektir:

Yukarıda, tipik bir lastik ebadının görüntüsü yer almaktadır - 205/55 R16 91V
Rakamlar her zaman aşağıdaki şekilde ayrılır:
205 Lastiğin mm cinsinden genişliği. Tipik olarak, sayı ne kadar yüksekse o kadar fazla yol tutuş elde edersiniz. Ama her zaman değil!
55 Lastiğin profili. Bununla, genişliğin yüzdesi olarak ifade edilen yanak yüksekliğini kastediyoruz. 
Profil ne kadar düşük olursa, lastik viraj alma gibi yanal kuvvetler altında o kadar az deforme olur, bu da performans araçlarında yol tutuşu için iyidir. Bununla birlikte, jant ile yol arasında daha az yastıklama olduğu anlamına da gelir, bu nedenle düşük profilli bir lastik yalnızca konfor yerine yol tutuşuna öncelik vermek istiyorsanız gerçekten bir yükseltmedir.
R Radyal lastik olduğu anlamına gelir.
Radyal lastiklerin icadından önce, eski otomobillerde genellikle 'crossply' adı verilen farklı bir takviye malzemesi yapısı kullanılırdı. Bugünlerde tarihi veya özel uygulamalar dışında bu lastikleri bulmanız pek mümkün değildir ve yol araçlarının tümü radyal lastik kullanmaktadır.
16 Yol tekerleğinin çapıdır, inç cinsinden ifade edilir.
91 Bu lastiğin yük değeridir. Sayı ne kadar yüksekse, her lastik o kadar fazla ağırlık taşıyabilir. Bu rakamı dört ile çarptığınızda aracınızın taşıyabileceği toplam yük hakkında bir fikir sahibi olursunuz.
V Hız derecesi. Yine, harf ne kadar yüksekse, aracınızın güvenli bir şekilde seyahat edebileceği hız da o kadar yüksektir. Bu durumda lastik 149mph hıza kadar garantilidir. 

Doğru lastikleri almak neden önemlidir?

Bazen lastiklerinizin maliyetini düşürmek için aracınız için daha düşük hız dereceli bir lastik (aynı ebatta) satın almak cazip gelebilir. 
Bazı üreticiler Mercedes-Benz gibi markalar için logoları ve OEM onayı ile özel olarak eşleştirilmiş lastikler sunar. Ayrıca aracınızdaki jantlar için run-flat lastikler de takmanız gerekebilir.
Uzun ömürlülük, ısı direnci ve aşınma açısından, güvende kalmak için önerilen derecelendirmeye bağlı kalmalısınız. Ancak yanlış belirtilen lastikleri takarsanız sigortanızı da geçersiz kılarsınız - şüpheniz varsa doğrudan sorun.
İlginizi Çekebilir
  • Trabzon’da Gezilecek Yerler
  • Hybrid Araba Nedir ve Nasıl Çalışır?
    Hibrit bir otomobil, 12 voltluk geleneksel bir akü paketi ve yüksek voltajlı bir akü paketinden oluşan çift akü paketi ile birlikte gelir. Genellikle, geleneksel bir arabada yavaşlama kinetik enerjiyi ısıya dönüştürür. Ancak hibrit bir dört tekerlekli araç, yavaşlarken kaybedilen kinetik enerjiyi akü paketini yenilemek üzere elektrik gücüne dönüştürmek için rejeneratif frenleme kullanır.
  • Trabzon’da Ne Yenir?
  • Trabzon Havalimanı Hakkında
  • Hatchback ve Sedan Nedir?
    Bir hatchback iki bölümlü bir düzene sahipken, bir sedan üç bölüme sahiptir. Bagaj için iyi tanımlanmış bölüm olan bagaj alanı, sedanda üçüncü bölümdür. Öte yandan, bir hatchback'in özel olarak tasarlanmış bir bagajı yoktur. Onun durumunda ikinci bölümün bir parçasıdır. Hangisini satın alacağınızı doğrulamak için hatchback ve sedan arasındaki farklara ayrıntılı bir göz atalım.
Whatsapp Telefon